آموزش اینستاگرام, آموزش تولید محتوا

تولید محتوا در اینستاگرام 10 راه برای ارتقاء کیفیت

آموزش تولید محتوا در اینستاگرامجذب مخاطب فالور

اینستاگرام یک پلتفرم دیداری است، بنابراین زمانی کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند در این شبکه اجتماعی عملکرد موفقی داشته باشند که محتوا و تصاویر چشم‌نواز و تعامل برانگیز، تولید شود.

تولید محتوا در اینستاگرام کار دشواری است. مد نظر قرار دادن همزمان مفاهیم مورد نظر و جلوه‌های بصری، می‌تواند کار تولید محتوا را چالش برانگیز کند.

نگران نباشید! راه‌های بسیاری برای تولید محتوای با کیفیت با ویژگی‌های بصری زیبایی شناختی و بازاریابی آن در اینستاگرام وجود دارد. در این مقاله به بررسی روش‌هایی برای ارتقاء کیفیت تولید محتوا در اینستاگرام می‌پردازیم.

تولید محتوا در اینستاگرام

اما تولید محتوا در عین اهمیت نباید به یک معضل تبدیل شود. حال اگر زمان و منابع لازم برای تولید محتوای تصویری نداشته باشید، یا اگر محوریت کسب و کار شما تولید محصول نباشد چه باید کرد؟

۱) برای تصاویر اینستاگرام خود یک قالب مشخص تعریف کنید

شاید بخواهید یک پست طراحی کنید و پیشنهاد خاصی ارائه دهید، یا نیاز به یک قالب برای اعلام افتتاحیه کسب و کار خود داشته باشید، در هر کدام از این حالت‌ها می‌توانید با کمک وبسایت‌های موجود (مثل Venngage) پیام خود را در یک قالب به مخاطبین خود برسانید.

اگر بخواهید تصاویر شاخص داشته باشید، باید یک طراح استخدام کنید، با یک آژانس همکاری کنید و یا خود در زمینه فتوشاپ مهارت کافی داشته باشید. خوشبختانه این روزها سایت‌های بسیاری با ارائه قالب رنگی برای تصاویر می‌توانند این نیاز را برآورده کنند.

به مثال زیر که پیام یک بلاگر غذایی است دقت کنید.

تولید محتوا در اینستاگرام

اگر بر روی قالب کلیک کنید، می‌توانید ویرایش مد نظر خود را اعمال کنید و رنگ و یا فونت متفاوتی انتخاب کنید. البته بهتر است که در قالب‌های آماده تغییرات زیادی ایجاد نکنید. وقتی ویرایش‌های مد نظر به اتمام رسید، تصویر را دانلود و روی اینستاگرام خود با یک کپشن جذاب قرار دهید.

۲) از عکس‌های آماده باکیفیت برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید

برای پیدا کردن تصاویری که خیلی آماده به نظر نیاید، می‌توانید به سایت‌های Unsplash، Stocksnap.io مراجعه کنید. این سایت‌ها مجموعه‌ای از تصاویر را به شما نشان داده و می‌توانید از میان آن‌ها تصویر مد نظر خود را به رایگان دانلود کنید. اگر برای این کار بودجه در نظر گرفته‌اید، به سایت Stocksy مراجعه کنید.

همان طور که حدس می‌زنید، تصاویر غیر رایگان از کیفیت بالاتری برخوردارند.

مناسب‌ترین سایز برای تصاویر اینستاگرام ۱۰۸۰p x 1080p است.

امروزه همه از تصاویر آماده استفاده می‌کنند، پس بد نیست که شما هم به سراغ این تصاویر برید. می‌توانید از این تصاویر برای تولید محتوای متفاوت استفاده کنید، حتی می‌توانید از ترکیب تصاویر و قالب‌ها استفاده کرده و فضای متفاوتی در صفحه خود ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید از تصاویر آماده استفاده کنید و در عین حال خاص باشید، می‌توانید با اضافه کردن متن، فیلتر‌های رنگی، آیکون‌ و .. تصاویر را شخصی سازی کنید.

فقط باید مطمئن شوید که تصویر با سایز مناسب را تهیه کنید.

فراهم‌کنندگان قالب‌های آماده مثل Venngage، امکان آپلود این تصاویر را به شما می‌دهد و بعد می‌توانید به ویرایش این تصاویر بپردازید.

۳) محتوای برندهایی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند، ری پست کنید

برای تولید محتوا در اینستاگرام فرصت ندارید؟ خبر خوب اینکه به تولید محتوا نیاز هم ندارید.

برای استفاده از محتوای سایرین به صورت قانونی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • برندهایی را انتخاب کنید که محتوای الهام‌بخش و مرتبط با فضای پیج شما تولید می‌کنند، مخاطبین مشابه فالوئرهای شما را دارند و خود مستقیماً رقیب شما نیستند.
  • لیستی از بهترین صفحه‌ها را تهیه و آن‌ها را فالو کنید و هر پستی را که جالب می‌بینید ذخیره نمایید.
  • همچنین لیستی از هشتگ‌های اصلی مرتبط با صفحه خود را تهیه و فالو کنید تا با پست‌های مختلفی که در حوزه مرتبط با شما تولید می‌شوند، آشنا شوید.
  • وقتی تصمیم گرفتید پستی را ری پست کنید، یک پیام مستقیم به آن صفحه بفرستید و یا زیر همان پست بگویید که به آن پست علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید روی صفحه خود ری پست کنید و از صاحب صفحه اجازه بگیرید. اعلام کنید که در صورت تمایل حاضر به پرداخت هستید. اکثر صفحه‌ها از این موضوع استقبال کرده و از اینکه پست آنان مورد توجه واقع شده خوشحال می‌شوند. برای اینکه دقیقاً مشخص کنید که کدام پست را می‌خواهید بازنشر کنید، به صفحه مورد نظر خود پیام مستقیم دهید و به پیام مورد نظر خود اشاره کنید.

شاید سایر اکانت‌های اینستاگرام محتوایی تولید کنند که مخاطبین شما هم به آن علاقه‌مند باشند. بنابراین می‌توانید محتوای سایرین را که به محتوای صفحه شما نزدیک است ری پست کنید.

البته برای این کار از صفحه مورد نظر خود باید اجازه گرفته و در صورت لزوم هزینه، بپردازید.

۴) کمپین UGC اجرا کنید

با این روش می‌توانید مخاطبین خود را به مشارکت با خود تشویق کنید. در این روش می‌توانید با راه‌اندازی یک کمپین و تعیین جایزه مخاطبین خود را به تعامل هر چه بیشتر تشویق نمایید. همچنین با ایجاد هشتگ اصلی برای کمپین خود، می‌توانید از طریق پلتفرم‌هایی مثل Iconosquare کمپین خود و میزان مشارکت افراد را نظارت کنید.

در راستای استفاده از پست‌های سایرین، می‌توانید فالوئرهای خود را به تولید محتوا در اینستاگرام پیرامون موضوعی خاص تشویق کنید و محتوای تولید شده توسط آنان را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. این یکی از پرطرفدارترین روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام است و به آن UGC گفته می‌شود.

۵) با اینفلوئنسرها همکاری کنید

البته اگر یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود داشته باشید بهتر است که سراغ میکرو اینفلوئنسرها بروید. میکرو اینفلوئنسرها افرادی هستند که بین ۱۰۰۰۰ ال ۵۰۰۰۰ فالوئر دارند و به همین دلیل نرخ تعامل با کاربران آن‌ها مناسب‌تر است.

با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ و همکاری با اینفلوئنسرها، می‌توانید مخاطبین آنان را نیز به خود جذب کنید. همچنین از طریق همکاری با آنان می‌توانید، از محتوای تولید شده توسط آنان در پیج خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید به آنان پیام مستقیم داده و با هم مذاکره کنید.

6) مطالب مختلف بخوانید

وقتی شروع به خواندن کنید، جملات مختلفی توجه شما را جلب می‌کند که دوست دارید شبیه به آن‌ها بنویسید یا حتی از این جملات در متن خود استفاده کنید.

خواندن مطالب مختلف به شما کمک می‌کند که سبک خود را در نوشتن و تولید محتوا پیدا کنید. هرچه بیشتر مطالعه کنید، بهتر می‌نویسید. چه یک کتاب مربوط به حوزه کاری شما باشد یا یک مقاله، مهم نیست.

7) مسیر حرکت مشخصی برای خود داشته باشید

از برنامه محتوایی استفاده کنید.

از یک تیم محتوایی متخصص برای داشتن بهترین نتیجه استفاده کنید. تقویم محتوایی ارایه شده توسط تیم محتوا، به توسعه محتوای شما در آینده و حرکت در مسیر درست کمک می‌کند. با استفاده از تقویم و برنامه محتوایی از نوشتن در مورد موضوع تکراری یا نوشتن مطالب بسیار حول موضوع خاص جلوگیری کنید.

8)مخاطبان خود را بشناسید

شناخت بهتر مخاطب، نه فقط به تولید محتوا بهتر بلکه به بهبود کسب و کار شما کمک می‌کند.

چیزی که باید به آن همیشه توجه داشته باشید و برای تولید محتوا در اینستاگرام روی آن تمرکز کنید، آن است که شما محتوا را برای گروهی از مردم، تولید می‌کنید.

بنابراین پاسخ صحیح به سوال “مخاطب من کیست، نیازهای او چیست و در شبکه‌های اجتماعی به دنبال چه می‌گردد” ضروری است درنتیجه ضروری است که مخاطب هدف خود را شناخته و او را درک کنید که بتوانید تولید محتوایی درست و دقیق داشته باشید.

9) از دیگری تقلید نکنید

توجه داشته باشید که ارائه نطر در مورد موضوعات مختلف نیز، به شما در شناخت بهتر مخاطب کمک می‌کند.

لحن صحبت شما در تولید محتوا در اینستاگرام بسیار مهم است که شناخت مخاطب به پیدا کردن لحن درست به شما کمک می‌کند. نظر شخصی من آن است که باید با مخاطب با لحنی صمیمانه و راحت صحبت کنیم.

10)نحوه نوشتن مطالب

از یک عنوان جذاب استفاده کنید

شما باید عنوانی را به اندازه کافی جذاب ایجاد کنید که خواننده شما بخواهد بیشتر در مورد آن موضوع بداند.

چه تولید محتوا در اینستاگرام باشد چه برای مقاله در سایت، شما باید تیتر و عنوان جذابی انتخاب کنید که مخاطب را به کلیک روی محتوای شما یا خواندن کل محتوا اینستاگرام شما ترغیب کند بیشتر اوقات، مردم واقعاً یک کتاب از نظر جلد به معنای واقعی قضاوت می‌کنند.

پیگیری آن را برای مخاطبان خود آسان کنید

به عنوان مثال برای نوشتن کپشن در اینستاگرام این موارد را رعایت کنید:
  • از نوشتن کپشن‌های طولانی خودداری کنید
  • ایجاد محتوای بصری جذاب
  • استفاده از ایموجی‌های متنوع برای تفکیک محتوا و پاراگراف‌ها
  • استفاده مناسب فاصله بین پاراگراف برای راحت‌ خواندن محتوا توسط کاربر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *